Search This Blog

Wednesday, March 31, 2010

INTEGRASI TEKNOLOGI TERKINI SAMSUNG

ARKIB : 18/03/2010



Keunikan netbook Samsung ini ialah ketahanan baterinya.


JENAMA Samsung sememangnya terkenal dengan keunggulan rangkaian kelengkapan elektronik dan komunikasinya yang berteknologi tinggi.

Merangkumi perkakasan rumah, pengkomputeran dan juga alat telekomunikasi, fungsi pada produk-produk tersebut tidak pernah menghampakan penggunanya.

Pengarah Urusan Samsung Malaysia Elektronik (Samsung) Sdn. Bhd., Yu Jai Sul, berkata, sebagai syarikat teknologi, Samsung sentiasa berusaha untuk menghasilkan produk unik bagi memenuhi keperluan dan cara hidup pengguna.

''Kita akan mengetengahkan idea-idea kreatif pada produk yang dihasilkan agar pengguna dapat menikmati pengalaman hidup yang lebih bermakna.

''Tidak cukup dengan itu, kesemua produk Samsung kini juga akan ditampilkan dalam dimensi serba baru menerusi rekaan elegan dan menarik,'' katanya.

Menyokong matlamat tersebut, Samsung telah memperkenalkan rangkaian produk penyelesaian teknologi terbaru untuk tahun ini.

Ia merangkumi komputer riba netbook, monitor komputer dan pencetak laser pelbagai fungsi.

Netbook

Untuk komputer riba netbook N220, ia didatangkan dengan keunikan jangka hayat bateri sehingga 12 jam dan kepantasan prestasi.

Model berkenaan dipacu oleh pemproses Intel Atom N450 (1.66GHz, 667MHz) dengan RAM DDR2 satu gigabit (GB) serta dilengkapi sistem operasi Windows 7.

Untuk kepuasan paparan, N220 tersedia bersama skrin WSVGA 10.1 inci dengan implementasi teknologi cahaya LED belakang serta disokong oleh keupayaan grafik Intel GMA3150.

Lebih menarik, model itu turut disempurnakan bersama kemasan berkilat serta ringan sesuai untuk fungsi pengkomputeran mobiliti di mana-mana.

Spesifikasi lain yang ditampilkan adalah seperti cakera keras 250GB, sambungan USB dan Bluetooth, slot bacaan kad memori tiga dalam satu, capaian wayarles dan pembesar suara 2.1 inci.

Monitor komputer

Seterusnya, Samsung turut berbangga memperkenalkan monitor komputer dengan teknologi lampu belakang LED berdefinisi tinggi (HD) model XL2370.

Dengan keluasan paparan 23 inci, binaan luar monitor itu dibangunkan rekaan nipis serta menjimatkan ruang.

Sebagai menyokong inisiatif penjagaan alam sekitar, kesemua material yang digunakan pada model ini dibina daripada bahan yang boleh di kitar semula.

Untuk tujuan sama, operasinya turut menawarkan penjimatan tenaga sehingga 33 peratus.

Spesifikasi istimewa lainnya adalah seperti input video DVI dan HDMI, teknologi kesan warna mengikut saiz imej dan resolusi paparan 1920x1080.

Pencetak

Produk terakhir yang diketengahkan adalah pencetak laser SCX-4623F pelbagai fungsi seperti mencetak, menyalin, mengimbas dan juga faks.

Model berkenaan mempunyai kelebihan memori 64 megabit (MB) menerusi peningkatan fungsi versatil pencetakan web secara terus dengan satu sentuhan mudah.

Di samping itu, ia turut menyokong aktiviti mencetak sehingga 22 muka surat sesaat (ppm).

Keunikan model itu juga ditampilkan menerusi operasi faksnya yang boleh di hantar kepada komputer secara terus dan sebaliknya.

Penampilan ciri lainnya adalah seperti sambungan USB serta capaian sokongan navigasi kompas.

No comments:

Post a Comment